top of page

STORIES

Redaktionell storytelling i samarbeten med

varumärkesambassadörer och influencers.

NN_gubbe (1).png
LYNK & CO: NON EXPERTS PRESENT 3 AVSNITT

Hur man förklarar Lynk & Co på ett annorlunda sätt? Med hjälp av Lynk & Co’s egna ambassadörer skapade vi 3 avsnitt under namnet "Non-experts present".

BUSINESS SWEDEN: 5 AVSNITT

Vårt miniteam reste från södra till norra Sverige, med den gula stolen för att träffa och intervjua över 35 ledande företagare och forskare
Uppdraget var att hjälpa Business Swedens marknadsföra Sverige för internationella företag investerare.
Resultatet blev 5 unika filmer i olika affärsområden som, Life Science, Smart Industry, Smart Transport, Smart Energy och Dig Tech.

ALLER MEDIA: ELLE HOUSE TOUR WITH KAKAN HERMANSSON 3 AVSNITT

I serien ELLE Hemma Hos tar tidningen ELLE med sina läsare in i kända profilers hem. I tre avsnitt knackar Kakan Hermansson på och ger tittaren massvis av inspiration om kulörer, material, design och allt som har med inredning att göra.

ALLER MEDIA: MIDDAG MED SOFIA WOOD 9 AVSNITT

Influencern och livsstilsbloggaren Sofia Woods mest googlade recept i nio avsnitt. Skapad för ELLE och "ELLE mat och vins" webbplats och kanaler.

POST NORD: MIN PASSION 4 AVSNITT

I contentserien "Min passion" ville Postnord lyfta det känslomässiga värdet av saker och ting, och hur stor inverkan det kan ha på människor. Efter en gedigen castingprocess hittade vi unika personer med ovanliga passioner. I serien får vi träffa dem i varsitt avsnitt, var och en med en stor passion.

SVANEN: ATT SVANA 11 EPISODES

Lanseringen av det nya ordet "svana" (betyder att göra hållbara handlingar) togs fram för att sätta  en positiv klang på klimatkommunikation. För att få ut ordet hade vi influencern Brita Zackari med i serien. Kampanjen vann det prestigefyllda Native Advertising Awards 2021 i kategorin "Bästa kampanj" för bästa användning av influencer.

bottom of page